Цікаві матеріали з різних видань присвячених тематиці дзюдо Дайджест — дзюдо

Дайджест - дзюдо

Цікаві матеріали з різних видань присвячених тематиці дзюдо

 
КАРТА САЙТА
ДЗЮДО ЯК ФІЛОСОФІЯ ВИРІШЕННЯ
НАГАЛЬНИХ ПРОБЛЕМ В УКРАЇНІ

Автор:
Пакулін Сергій Леонідович,
доктор економічних наук, академік Української академії наук Національного прогресу.

Так, саме так ми і вважаємо: дзюдо може і має стати філософією вирішення нагальних проблем в Україну.

Автор розуміє, що тема для дослідження була взята занадто широка, тому треба її обмежити певними рамками.  Ми вважаємо, що заняття дзюдо сприяють розвитку цілеспрямованості в досягненні поставлених цілей, концентрації зусиль людини на найбільш важливих ділянках для реалізації наміченого.  Тому заняття дзюдо сприяють успішному веденню бізнесу.  Безсумнівно, що людина, що володіє вищезгаданими якостями, доб'ється успіхів і на політичному поприщі.  Тим більше що, як показали останні події у Верховній Раді України з приводу ратифікації харківських угод між президентами України та Росії, український політикум гостро потребує людей, які мають досвід бойових єдиноборств, якими і є дзюдоїсти.  Проте ми не настільки кровожерливі, щоб пропагувати безпосереднє застосування арсеналу дзюдо в політичних сутичках між правлячою партією і прихильниками опозиції.  А ось такі якості, виписані в особливому кодексі честі дзюдоїста, як ввічливість, сміливість, щирість, контроль над собою, чесність, скромність і дружба, впевнені, швидше допомогли б знайти консенсус між політичними силами, спрямований на прийняття кращих з точки зору інтересів Україна рішень.

Автор також є прихильником розширення участі жінок в політиці нашої держави.  Основоположник дзюдо Дзігоро Кано вважав, що гнучкість, пластичність і жіночність дзюдоїсток більш відповідають змісту і духу дзюдо, ніж фізичне протиборство чоловіків з сильно розвиненими м'язами.  Необхідно розширити і навіть квотувати участь жінок в управлінні державою, вирішенні найважливіших проблем країни.  А те, що українські дзюдоїстки займають високі місця у змаганнях, є найкращим тому доказом…
Заслуги українських дзюдоїстів на найпрестижніших турнірах говорять про те, що наша країна має потужну школою дзюдо, досвідченими тренерами і сильними спортсменами, здатними успішно вирішувати важливі завдання по фізичному і моральному вихованню молоді, пропаганді здорового способу життя серед всіх вікових прошарків населення.

Навчання дзюдо, на наше глибоке переконання, треба починати не зі шкільної лави, а з дитинства.

Автор сам почав заняття дзюдо тільки в 42 роки, а за радянських часів з другого класу займався легкою атлетикою в дитячо-юнацькій спортивній школі.  У нього сформувалася певна життєва позиція і переконання в необхідності занять дзюдо не тільки для ветеранів, а й для всіх, без винятку, вікових груп.  Так склалося, що тренування з дзюдо проходили в дитячо-юнацькій спортивній школі м. Харкова, де доводилося в нібито досить поважному для спорту віці і ваговій категорії +100 кг боротися з молодими хлопцями у віці 17-25 років, учнями старших класів.  Такий досвід дозволив провести ряд цікавих спостережень, виявити певні тенденції та закономірності в розвитку спорту, зіставити рівень підготовки спортсменів у радянський час і зараз, намітити шляхи вирішення актуальних завдань по фізичному і моральному вихованню, пропаганді дзюдо і здорового способу життя в цілому серед населення .

Перш за все впадає в очі реакція батьків на заняття спортом своїх дітей.  В усних розмовах батьки висловлюють своє «за» дзюдо, спорту в цілому.  А на практиці, як тільки дитина стикається з труднощами, обумовлені не перенавантаження, а тим, що треба докладати певних зусиль при заняттях дзюдо, що болять певні групи м'язів, задіяні (нарешті!) в процесі тренувань, батьки часто приймають рішення припинити заняття або перейти в інший вид спорту.  І кочує дитина по секціях плавання, футболу, боксу, фігурного катання, ніде не добиваючись результату, побачивши тільки вершки, але не покуштувавши корінців.  При цьому спостерігаються і дуже важливі негативні психологічний та виховний ефекти.  Психологічний виражається в тому, що дитина не вчиться домагатися поставлених цілей наполегливою працею.  Негативний виховний ефект полягає в тому, що у дитини не виховується мужність і цілеспрямованість, працелюбність.  Ми повністю солідарні з думкою засновника дзюдо Дзігоро Кано, який в одному зі своїх доповідей сказав: «Я вважаю, що той, хто буде вивчати дзюдо у хорошого вчителя, той буде цінувати свою батьківщину, любити її справи і речі, підвищувати свій дух і зможе виховати в собі мужній, діяльний характер ».

Батьки, нібито занепокоєні станом здоров'я своїх дітей через неіснуючих перевантажень при заняттях дзюдо, воліють проведення часу своїх чад за комп'ютером, перебування їх у віртуальній реальності.  А нерідко жорстокі комп'ютерні ігри, віртуальні вбивства призводять до того, що дитина втрачає ціннісні орієнтири, перестає цінувати життя як таке, стає нелюдяним і, через відсутність фізичних навантажень, ще й слабким.  У нього починаються формуватися комплекси, які мають істотно пролонговану дію, що має негативний вплив на все його подальше життя.

Дуже хочеться відзначити і таку важливу для людини якість, яка виховується при заняттях дитини дзюдо, як мужність.  Де може бути прищеплена така дуже важлива риса для людини?  Вітчизняний кінематограф через нестачу коштів скоротив виробництво високоякісних, високохудожніх фільмів для дітей, підлітків, які виховують почуття патріотизму, мужності.  Телепередачі в гонитві за рейтингами і гарячими новинами рясніють сценами насильства, жорстокості, побічно підігрівають інтерес до нетрадиційної сексуальної орієнтації.  Це дезорієнтує дітей у їх ціннісних установках.  До чого це призводить у майбутньому?  Відповідь невтішна, знаючи, що вже протягом життя одного покоління (17 років) і більше, - з 1990 по 2010 рр..  статистичні дані свідчать від зростання захворюваності школярів, значному погіршенні їх фізичних кондицій.  Учні вмирають під час занять фізкультурою!  І такі випадки не поодинокі в Україну.  Невтішні дані і міністерства оборони України про фізичний стан призовників.

На початку своєї роботи викладачем вузу у автора статті було глибоке переконання, що студент, відмінно знає свій предмет, хай і недостатньо фізично розвинений, принесе більше користі країні, наприклад, ніж трієчник, нехай і виграє великі змагання.  В даний час думка змінилася.  Не можна не враховувати, що у фізично здорової (відповідно, фізично культурної) молодої людини велика ймовірність народження здорового потомства.  А чи не це наше головне багатство в майбутньому?  Проїжджаючи якось зі своїм колегою по вулицях Харкова, після всього побаченого, я задав йому риторичне, за нашими переконаннями, питання.  «Олексій, а чому наші діти, хлопчики, які займаються дзюдо, не носять сережок, штанів, обвислих, начебто людина не добіг до туалету?» Але несподівано отримав відповідь: «Тому що наші діти таких по під'їздах ганяють».  Звичайно, відповідь була перебільшеним, але частка правди в ньому все ж була.

Заняття дзюдо виховують такі почуття, як любов до Батьківщини, гордість за її досягнення, наполегливість, працьовитість, мужність, впевненість в собі, справедливість, доброту.  Хлопчики стають мужніми, а дівчатка - більш жіночними, впевненими у собі людьми.

Хороший тренер з дзюдо багато уваги приділяє виховній роботі.  Дзігоро Кано розглядав дзюдо як метод вдосконалення свідомості, розвитку моральності.  Це забезпечується в силу самої специфіки занять дзюдо і досягається, наприклад, і в тому числі за рахунок поступової зміни ролі того хто займається дзюдо з учня на вчителя в процесі вивчення прийомів в парах дзюдоїстів  з різним рівнем підготовки, що приводить їх до необхідності допомагати один одному.

Заняття дзюдо потребують самоконтролю, це позитивно позначається на особистості учня, розвивають його і розумово.  Так, добре тренується пам'ять за рахунок необхідності вивчення складних прийомів, комбінацій.  Розвивається спостережливість завдяки практиці рандорі (тренувальні вільні сутички в дзюдо, - авт.) Та уяву і творчий підхід при освоєнні варіативних технік, вміння висловлювати свої думки при описі прийомів.  Тобто людина, завдяки заняттям дзюдо розвиваються комплексно, всебічно.

Не можна не відзначити такий важливий аспект занять дзюдо, як прикладної.  Уміння захистити себе в наш жорстокий час є дуже важливим.  Дзюдо передбачає не тільки застосування своєї сили до супротивника, але і використання сили супротивника проти нього ж.  А це вміння дозволяє зрівнювати сили суперників, наприклад, хлопчика і дівчинки, сприяє більш ефективному застосуванню сили.  Доцільно навести одну з історій, що сталися з Дзігоро Кано, яка дійшла до наших днів.  Одного разу, прогулюючись по саду після снігопаду, майстер помітив, що сильний сніг поламав багато гілок на деревах.  Але одна тонка гілочка під вагою снігу все нижче схилялася до землі.  У якийсь момент сніг зійшов з неї.  Гілочка розпрямилася і зайняла попереднє положення.  «Ось таким і повинен бути дзюдоїст, - гнучким і сильним!», - Вигукнув Дзігоро Кано.

Закликаю батьків віддавати своїх дітей займатися дзюдо.  Чим раніше, тим краще, тим більше спіткає людина на шляху до свого духов-ному та фізичного вдосконалення.  Та й самі батьки повинні показувати дітям особистий приклад.  Авторитет тата й мами істотно виросте, якщо вони будуть займатися дуже авторитетним видом спорту.  Підуть проблеми, пов'язані з тиском, надмірною вагою, стресами на роботі.  У цьому, шановні читачі, вам допоможе дзюдо.  Займайтеся дзюдо, самовдосконалюється, боріться і перемагайте!

Дзюдо - це не тільки філософія, спосіб вирішення нагальних проблем.  Дзюдо - саме життя.

Пров.  Кондукторській, буд.  4, м. Харків, Україна, 61081
Пакулін С.Л.  Ел.  пошта: p0920612@datasvit.net Телефон: 0632384492 (Life)
 
ДЗЮДО: ПРИНЦИПИ І МЕТА

Автор:
Пет Харігтон.
«Дзюдо».



«Дзю" означає гнучкість.  Отже, назва «дзюдо» можна перекласти як «шлях гнучкості».  Щоб зрозуміти його значення, потрібно добре запам'ятати перший принцип - найбільш ефективне використання енергії або
максимальний ефект при мінімальних зусиллях.  Цей принцип постійно нагадував учням засновник дзюдо Дзігоро Кано, пояснюючи його так.

Якщо партнер різко і сильно тягне вас, то треба вміти використовувати цей рух, а не опиратися йому. Додавши до ривка партнера власну силу поштовху, ви подвоїте момент сили. Той же, хто вперто пручається, проявляючи тим самим вузькість розуму, і у відповідь на поштовх партнера штовхає назустріч, як правило, не зможе виконати техніку і опиниться в незручному статичному положенні. Упиратися і блокувати прийом партнера в самому його початку для дзюдоїста - погана звичка, що суперечить першим базовим принципом дзю. Уміння додавати свою силу до сили партнера дає можливість виконувати різноманітну техніку на основі гармонії об'єднаних сил і динаміки руху. Збереження цієї гармонії і динаміки руху - природне застосування розглянутого принципу дзю, який, безумовно, сприяє розумінню інших принципів і приводить в остаточному підсумку до гармонії тіла і розуму дзюдоїста, що є, на думку засновника дзюдо Дзігоро Кано, вища мета і найголовніше досягнення.

Якщо учень повністю присвячує себе розуміння базових принципів дзюдо, отримання ступенів і звань матиме для нього лише другорядне значення. Між тим інструктор повинен передавати свої знання в максимально чистій формі і як можна більшій кількості послідовників, щоб вони усвідомили другий за значенням
принцип взаємної користі і взаємної поваги. Тоді й користь від занять можна буде отримувати незалежно від віку, і розвивати тіло і розум протягом усього життя.

Розвиток гнучкості розуму і тіла - це саме та мета, про яку говорив засновник дзюдо. Виховання правильного ставлення до дзюдо на основі правильного розуміння його базових принципів потребує багатьох років щоденно наполегливих тренувань.

Це довгий і важкий шлях, але в підсумку ті, хто не зійшов з нього, будуть обов'язково винагороджені - не тільки званням, але і більш глибоким розумінням мистецтва дзюдо, яке є одночасно і філософія, і спосіб життя - те, що залишається при заняттях дзюдо і в літньому віці, коли зменшуються міць і сила юності.

Той, хто починає займатися дзюдо, повинен постійно пам'ятати про що лежить в його основі філософії, сформульованої у вигляді знаменитих висловів Дзігоро Кано. Тоді це природним шляхом розвине правильне ставлення до тренувань і правильне сприйняття матеріалу.
 
НА ГОЛОВНУ
НЕ ВІРЮ, ЩО СТАВ ПЕРШИМ

Автор:
Іван ВЕРБИЦЬКИЙ
Газета по-українськи


16-річний Павло Скопненко виграв чемпіонат світу із дзюдо серед кадетів. Турнір завершився цієї неділі у столиці. Скопненко - киянин, виступає у вазі 55 кг. Походить з багатодітної сім'ї, має двох братів та сестру.

- Напередодні чемпіонату світу сподівався бути у трійці призерів. Ніяк не очікував, що буду першим.
Усі сутички чемпіонату світу ви виграли переконливо. Виняток - півфінал з японцем Тацухіро Хіранабе.
- То був мій найважчий поєдинок на турнірі. Стомився в ньому дуже швидко. Настільки, що ледь витримав ті 4 хвилини на килимі. Не приховуватиму - трохи допомогли судді. Це, до речі, також свого роду удача.
У фінальній сутичці проти тайванця Мінь-Єн Цая програли дебют. Завдяки чому хід боротьби повернули на свою користь?
- Відразу посилив натиск на суперника. Відчув, що тайванець не витримує. Тоді, коли результат був не на мою користь, бачив, що маю перемогти. Останні сумніви зникли, коли виконав кидок на "півперемоги" Сутичка минула під моїм повним контролем.
Перед рідною публікою ви боретеся нечасто. Психологічного тиску через це не відчували?
- Навпаки, вдома боротися значно легше. Тут тебе постійно підтримують рідні, друзі, батьки. За кордоном, де все чуже, такого піднесення немає.
За перемогу на чемпіонаті світу Міжнародна федерація дзюдо платить 1,5 тисячі доларів.
- Поки що це найбільший мій заробіток. Але маю такі емоції, що про гроші не думаю взагалі. Не вірю, що став першим.
 
Георгій Зантарая:
«УСПІХ - ЦЕ ЗДОРОВА АТМОСФЕРА В КОЛЕКТИВІ»
(Зі скороченнями)

Автор:
Мстислав КОЦЬКИЙ-БОБ'ЯК

Сайт «Галичина спортивна»      

Цей дзюдоїст вже давно заявив про себе не лише на всеукраїнській арені, а на світовій. Услід за «золотом» здобутим 2009 року в Роттердамі, «сріблом» на минулорічному світовому чемпіонаті у Токіо, Георгій Зантарая у ваговій категорії 60 кг завоював бронзову медаль чемпіонату світу з дзюдо, який завершився в Парижі. «СПОРТИВКА» поспілкувалася із призером чемпіонату світу та одним із найбільш стабільних дзюдоїстів збірної України про паризький чемпіонат, збірну України та шлях у дзюдо.
- На жаль, я програв у півфіналі отримавши від судді два попередження у боротьбі проти південнокорейського борця. Моєму ж супернику дали лише одне попередження. Тут трішки не об’єктивно суддя вчинив… Саме ці очки і принесли перемогу моєму супернику. А так, все супер, зараз відпочиваю від першості світу.
- Георгію, до останнього моменту ти не знав чи зможеш вийти на татамі?
- Так,  у мене був надрив зв’язок переднього і заднього плечового поясу.
- А як вдалося перетерпіти біль?
- Насамперед, терпіння та жага до боротьби. Я був налаштований на боротьбу, та й лікар допоміг. Якщо здобув медаль, значить мене добре підвели до цих змагань.
- Дзюдо ти займаєшся вже давно. А чи є людина, на яку ти рівняєшся, береш з неї приклад у цьому виді спорту?
- Ні, такої людини в мене ніколи не було. Є хлопці, які, тренуючись, можливо, показували ті чи інші елементи, і я хотів стати таким же сильним, але не боротися так, як вони. Тобто виробити свій стиль. Образно кажучи, я люблю дивитися боротьбу, але не настільки, щоб вмирав. Просто люблю боротися, але кумирів у мене немає.
- У дитинстві окрім дзюдо були ще види спорту, якими ти цікавився або ж займався?
- Ні, не було. Тільки дзюдо, на яке я прийшов, коли ще навчався в середній школі. Відтоді так і залишився у цьому виді спорту. Та й то тоді на дзюдо я прийшов чисто випадково.
- А зараз, коли ти завойовуєш медалі перемагаючи на змаганнях, що кажуть батьки?
- Звісно, що вони гордяться мною та щасливі за свого сина. Мені дуже пощастило з батьками, які мене підтримують та люблять. Також мені поталанило з колективом: і з хлопцями по збірній команді України, і з тренерами. Адже успіх - це здорова атмосфера в  колективі. Мабуть, найкраще про це кажуть здобуті мною медалі на останніх чемпіонатах світу та інших змаганнях.
- До Олімпіади менше року. Завдання, цілі, пріоритети вже для себе визначив на ці старти?
- Ще має бути чемпіонат Європи, а потім Олімпійські ігри. Звичайно, що налаштовуюся тільки на перше місце. Мабуть, це є ціллю кожного спортсмена, а тим паче моя. У мене все має вийти, бо працю, яку я вклав  повинна дати віддачу.
- А скільки за день доводиться робити кидків та й взагалі тренуватися?
- Буває по-різному, немає такого, що роблю 500, або 100 кидків. Тренування кожного дня різноманітні, а це залог успіху в сорті. Бо якщо тренування будуть монотонними, якщо приходити на тренування і по 200 разів здійснювати кидок, у такому випадку, гадаю, через декілька днів просто надоїсть тренуватися і я почну бігати, або ж робити щось інше. Тому мій тренер урізноманітнює мою підготовку до змагань. Можу тренуватися тричі на день, два рази, один, а інколи взагалі можу не тренуватися. Таке також буває. Саме для цього й потрібен тренер, щоб коректувати тренування та підказувати, що і як робити.
- Кожен із дзюдоїсті перед тим як зайти на татамі має свої приховані секрети?
- Я вірю в Бога і думаю, що він мені допомагає. Коли ж я виходжу боротися на татамі, то завжди тільки з вірою у Бога.