ХаджімеХаджіме Кодокан дзюдоКодокан дзюдо Інформація для батьків Інформація для батьків Принципи дзюдоПринципи дзюдо Техніка дзюдоТехніка дзюдо Атестація КЮАтестація КЮ Турнірна орбітаТурнірна орбіта
ДЗЮДО - это философия постоянного самосовершенствования, это универсальный метод физического развития и воспитания личности.
Засновник Кодокан Дзюдо
Дзюдо, сформувалося на основі дзю-дзюцу (перекручена назва - «джиу-джитсу»), яке в свою чергу бере витоки з давньої форми національної японської боротьби. Дзю-дзюцу («Мистецтво м'якості») зародилося в Японії як система ведення боротьби без зброї, було привілеєм самураїв і з 1650 року вивчалося в японських самурайських школах.
Існує давня легенда, за якою лікар і один з найвідоміших прихильників боротьби «дзю-дзюцу» Шіробеі Окаяма спостерігав за сильним снігопадом, сидячи біля вікна у своїй кімнаті. Сніг падав великими пластівцями і ось під його вагою хруснула і зламалася гілка сосни, а гілочка сакури все нижче і нижче схилялася до землі. У якийсь момент сніг зісковзнув з неї і гілка випросталась. «Піддатися, щоб потім перемогти», - вигукнув Окаяма і цей принцип став основним для багатьох японських єдиноборств, а для дзюдо - особливо.

ФІЛОСОФІЯ ДЗЮДО

У трактаті "Кодокан" вповні розкрито головні філосовські ІДЕАЛИ ДЗЮДО:
Максимальний результат і загальне благополуччя.
«Максимальний результат» - ПЕРШИЙ ІДЕАЛ ДЗЮДО припускає, що мета боротьби дзюдо - добитися максимально кращого результату, із застосуванням мінімуму зусиль. «Загальне благополуччя» означає, що необхідно використовувати всі свої сили, щоб створити благополуччя для себе та оточуючих.
Кано Дзігоро говорив: "Максимальний результат - фундамент, на якому стоїть вся будівля дзюдо. Більш того, цей ідеал повністю може бути використаний і в системі фізичного виховання. Його можна також використовувати для розвитку розумових здібностей під час занять, а також при вихованні і формуванні характеру. Можна домогтися, що цей принцип буде впливати на манери людини, на те, як він одягається, живе, на його поведінку в суспільстві і ставлення до оточуючих. Словом, цей принцип може стати мистецтвом життя.
Ось таким принципом я і дав назву «Дзюдо». Дзюдо в широкому розумінні цього слова - вивчення і метод тренування духу і тіла. В такому розумінні дзюдо може освоїти кожен у будь-якому віці, і перше, з чого слід починати, - прийоми захисту і нападу.

Будучи ідеалістом, Кано вбачав широкі цілі у дзюдо, як щось таке, що одночасно охоплюює самооборону, фізичну культури і моральну поведінку.


"З самого початку я розділяв дзюдо на три частини, рентай-хо, шобу-хо, і сушін-хо. Дзюдо Рентай-хо  - це фізичне удосконалення, в той час Дзюдо Шобу-хо - бойове мистецтво, Сушін-хо є виховання мудрості і чеснот, а також вивчення і застосування принципів дзюдо в нашому повсякденному житті. Тому я надіявся, що учні будуть розвивати своє тіло ідеальним чином, щоб бути видатними в змаганнях, а також для поліпшення їхнього здорового глузду і чеснот, зробити дух дзюдо повсякденним у своєму житті. Якщо розглядати Кодокан Дзюдо насамперед як фізичну культуру, то ми повинні пам'ятати, що наші тіла не повинна бути закріпаченими, але вільними, швидкими і сильним. Ми повинні мати можливість рухатися належним чином у відповідь на несподівані атаки опонента. Ми також не повинні забувати, щоб повною мірою використовувати всі можливості, під час занять, для поліпшення нашої мудрості і добропорядності. Ці ідеальні принципи мого дзюдо".


Дзюдо поза  додзьо
Автор: Дзігоро Кано

Сенс занять дзюдо полягає в ідеї, що отримані уроки, знайдуть застосування не тільки в майбутніх змаганнях, але й у житті в цілому. Тут я хотів би навести п'ять основних принципів дзюдо і коротко показати, як вони діють в умовах суспільства.
ПЕРШИЙ ПРИНЦИП ДЗЮДО говорить про те, що кожен повинен звертати пильну увагу на себе та відносини з іншими. Наприклад, перед початком атаки слід врахувати вагу противника, його статуру, сильні сторони, характер та інше, не кажучи вже про те, що той хто вирішив змагатися повинен знати власні сильні і слабкі сторони і вміти візуально оцінювати навколишнє оточення. У ті часи, коли поєдинки проводилися на вулиці, потрібно було б завважити, чи немає поблизу каменів, канав, стін і тому подібного. У додзьо слід звернути увагу на стіни, людей та інші потенційні перешкоди. Якщо все уважно оглянути, то природним чином прийде розуміння, як коректно перемогти противника.

ДРУГИЙ ПРИНЦИП ДЗЮДО присвячений захопленню лідируючого становища. Гравці настільних ігор на зразок шахів го, знайомі зі стратегією Провокації, коли виконаний хід спокушає противника зробити певну відповідь. Ця концепція, очевидно, можна застосувати і до дзюдо, і до повсякденного життя.

Коротка формулювання ТРЕТЬОГО ПРИНЦИПУ ДЗЮДО: повністю осмисливши ситуацію, дій рішуче! Перша половина речення тісно пов'язана з першим принципом, за яким слід ретельно оцінювати свого противника перед виконанням технічного прийому. Якщо це виконано, то автоматично слідує порада, дана у другій половині. Рішуча дія означає відсутність коливань і задніх думок.
ЧЕТВЕРТИЙ ПРИНЦИП ДЗЮДО. Показавши, як продовжити, я б хотів тепер дати пораду, коли слід закінчити. Це можна визначити досить просто. Коли заздалегідь намічена мета досягнута, пора припинити застосування техніки або чогось ще.

П'ЯТИЙ ПРИНЦИП КОДОКАН ДЗЮДО. П'ятий і останній принцип виявляє головну сутність дзюдо. Він міститься в словах; «Прямуй простим шляхом: не ставай самовдоволеним від перемоги і не кокетуй при поразці, не послаблюй уваги, коли навколо спокійно, і не лякайся при небезпеці».Тут міститься застереження, що якщо ми дозволимо собі захопитися перемогою, то обов'язково підуть поразки. Тут також мається на увазі, що в будь-який час слід бути готовим до нового змагання, одразу після перемоги. Незалежно від того, спокійно чи бурхливо навколо, необхідно завжди використовувати будь-які засоби, доступні в даних умовах, що ведуть до досягнення мети.

Ті, хто вивчає дзюдо повинні постійно пам'ятати ці п'ять принципів. Застосовуючи їх на роботі, в школі, у світі політики чи будь-якій інший галузі життєдіяльності суспільства, вони побачать, що ці принципи можуть всюди принести значну користь.

Підсумовуючи сказане, можна сказати, що дзюдо - це духовна і фізична дисципліна, уроки якої можна застосовувати в повсякденних справах. Основний принцип дзюдо, керівний у всіх техніках атаки та захисту, полягає в тому, що, якою б не була мета, її краще всього досягти, максимально ефективно використовуючи для цього і душу, і тіло. Цей же принцип, застосований до наших повсякденних справ, може призвести до помітного та постійного підвищенню якості життя.
Заняття технікою дзюдо не є єдиним способом вловити цей загальний принцип, але я прийшов до його розуміння саме так, і саме це засіб я хочу використовувати для прояснення інших душ.

Принцип максимальної ефективності, повної самовіддачі, застосований не до мистецтва атаки або захисту у змаганнях, а до очищення і вдосконалення у повсякденному житті, може вимагати від людей набагато більших порядку і гармонії. Це може привести до набагато більшої взаємної уважності, взаємодопомоги і поступливості. Результатом стане тільки зростання загального добробуту. Таким чином, завдяки дзюдо люди, індивідуально та колективно розвиваючи свої тіла і навчаючись мистецтву атаки і захисту, в той же час досягають свого найвищого, духовного розвитку.
Кано було зроблено чітку відмінність між дзюдо і дзю-дзюцу з його упором на технічні аспекти.
ТЕХНІКА  ДЗЮДО була лише одним із складових елементів для досягнення вищої мети - фізичного і духовного розвитку людини. Кано стверджував, що тільки поєднання фізичних якостей, змагальних елементів (бій-цівських навичок), мораль-них принципів і сили духу може стати ефективним і захоплюючим способом роз-витку особистості.
Сучасні психофізіологи стверджують, що система Дзігоро Кано актуальна і потрібна з кількох причин:
- Сам процес занять дзюдо забирає частину надлишкової і агресивної енергії.
- Психологічне відчуття своєї безпеки знижує потребу постійного бажання зайняти високу соціальну нішу.
- Метод вільного спарингу в дзюдо привчає до взаємоповаги і шляхетності.

Ідеали дзюдо професора Дзігоро Кано, незважаючи на те, що вони прийшли до нас із далекого минулого, зі світу абсолютно іншої культури, зрозумілі і застосовні в даний час в будь-якій точці земної кулі.
Справжні ідеали дзюдо - це високі загально-людські ідеали щодо вдосконалення Світу.
 
Наші друзі Каталог українських сайтів --- Топ Україна, Рейтинг та каталог українських веб-сайтів --- Украина онлайн --- Яндекс.Метрика
--- Український портАл --- --- [Vox.com.ua] Портал українця --- Український рейтинг TOP.TOPUA.NET --- --- --- --- Каталог україномовних сайтів --- --- ---
"Дзюдо - це шлях до найбільш ефективного способу використання духу і тіла.  Суть дзюдо полягає в збагненні мистецтва нападати і оборонятися через наполегливі тренування, загартовуючи тіло і виховуючи волю ", - так писав Кано Дзігоро, висловлюючи головний напрям своєї системи виховання.
Історія дзюдо
В Японії XIX століття найпоширенішим єдиноборством була боротьба дзюдзюцу (джиу-джицу), ближча до сучасного карате.
Кано Дзігоро, майбутній творець боротьби дзюдо, почав займатися дзюдзюцу в 17 років, вже навчаючись в Токійському університеті.  Вивчивши різні стилі цієї боротьби у відомих майстрів того часу, Кано прийшов до думки створити нову техніку єдиноборств.  У 1881 році Кано Дзігоро закінчив Університет і поступив на посаду вчителя літератури в школу для дітей з привілейованих сімей. А в лютому 1882 року він відкрив своє додзьо (зал для тренувань) і назвав його «Кодокан дзюдо» («Дім вивчення шляху»).  Це і вважається датою створення боротьби дзюдо.

Про нове бойове мистецтво заговорили, коли в 1885-1888 роках на турнірах, які проводило поліцейське міське управління Токіо, учні Кано здобули ряд перемог над представниками різних шкіл дзюдзюцу.  Після такої демонстрації явної переваги нового єдиноборства Кодокан Дзюдо стало швидко набувати популярність.  У 1907 році дзюдо було включено в програму японських загальноосвітніх шкіл, трохи пізніше воно набуло поширення в поліції і армії.

До самої своєї смерті Кано Дзігоро активно розвивав дзюдо в Японії і в світі. У Західній Європі гілки Кодокан  були створені після 1938 року.  Професор Дзігоро Кано від-правив професорів Кодокана в Англію,  до Німеччини, Франції та Нідерландів.
Бойові мистецтва, філософія, східні єдиноборства, спорт, культура Японії, Олімпійські Ігри, фільм "Геній дзюдо" - ці та інші асоціації виникають у нас, коли ми чуємо це слово...    ДЗЮДО. Наш сайт присвячено, перш за все, юним шанувальникам  мистецтва дзюдо, який стане їм в пригоді, як довідник з їхньої улюбленої справи. Думаємо, що він буде корисним і батькам, діти яких займаються або планують почати займатися дзюдо.
Філософія дзюдо

Дзюдока - людина, яка присвятила себе дзюдо